Jani-Markus Heinola

Ihminen on organisaation tärkein voimavara

Olen työskennellyt yli 20 vuotta ruohonjuuritasolla erilaisissa sosiaalialan tehtävissä kunta-, järjestö-, yrityssektorilla sekä lisäksi pitkään yksinyrittäjänä. Erityisesti sydäntä lähellä on kuitenkin järjestötyö, jonne huomaan palaavani aina vain uudelleen. Entisyyttä on kertynyt mm. vammaistyöstä, mielenterveystyöstä, kriisityöstä, nuorisotyöstä sekä taide- ja kulttuurialalta.

Asiakkainani on pääasiassa SOTE-alan järjestöjä, joille tarjoan ryhmä- tai parityöohjausta sekä yksilöohjausta. Oman työhistoriani kautta minulla on kuitenkin kosketuspintaa niin julkiseen sektoriin, kun yritysmaailmaankin, joten mielelläni tartun kaikenlaisiin uusiin haasteisiin.

Varsinaista erityisosaamisaluettani on verkkovälitteinen kohtaaminen, jonka parissa olen työskennellyt yli 10 vuotta lapsi- ja nuorisotyössä ja josta ammentamiani oppeja haluan soveltaa myös työnohjaukseen, koska koen että koen, että etenkin yksilötyönohjauksessa siitä on tullut jopa korvaamaton kohtaamisen väline. Se on tehokas ja merkittävästi taloudellisempi tapa pysähtyä asian äärelle. Mainio vaihtoehto se on myös silloin, kun työryhmän jäsenet työskentelevät eri toimipisteissä, joka on tässä etätyöajassa varsin tyypillistä.

Etätyönohjaus toimii missä tahansa, minne netti kantaa. Fyysisiä kohtaamisia tarjoan Pohjois-Karjalan ja Pohjois-Savon alueella.

Millainen olen?

Olen utelias, kiinnostunut, helposti innostuva, joskus ehkä liiankin ratkaisukeskeinen.
Koen oppivani jokaisessa kohtaamisessa jotain uutta ja juuri sillä asenteella haluankin toimia.

Koen olevani erityisen hyvä etenkin kriisitilanteissa. Vaikka minulla ei olekaan varsinaista kriisityönohjaustaustaa, on perustyössäni aina ollut vahvasti läsnä kriisityön elementit ja sitä kautta olen saanut vankan pohjan kriisien kohtaamiseen.

Tokikaan työyhteisöllä ei tarvitse olla kriisiä, että minä olisin se oikea työnohjaaja, mutta kokemukseni on opettanut kohtaamaan äkillisiä ja yllättäviä tilanteita. Haasteelliset ja mieltä järkyttävät asiakascaset eivät myöskään hätkäytä minua, koska oman perustyöni kautta olen kohdannut niitä paljon.

Miten toimin?

Sanovat minua asialleni omistautuneeksi, kehittämisorientoituneeksi ja hyväksi kuuntelijaksi, joka kohtaa aidosti. Itse sanoisin olevani utelias, kiinnostunut, helposti innostuva ja joskus ehkä jopa liiankin ratkaisukeskeinen.

Jo viiden tapaamiskerran kokonaisuudella voidaan saavuttaa merkittäviä tuloksia. Optimaalisimmillaan työnohjaus toimii kuitenkin esimerkiksi niin, että aika sille järjestetään säännöllisesti 3-4 viikon välein joko 45 min tai 90 min kerrallaan.

Hinnoittelu

Asiakaspalaute

Jani-Markus Heinola

Ihminen on organisaation tärkein voimavara Sanovat minua asialleni omistautuneeksi, kehittämisorientoituneeksi ja hyväksi kuuntelijaksi, joka kohtaa aidosti. Itse sanoisin olevani utelias, kiinnostunut, helposti innostuva ja joskus ehkä jopa liiankin ratkaisukeskeinen.
Scroll to Top